
Kolor czarny od wieków fascynuje ludzką wyobraźnię, wywołuje emocje i skojarzenia kulturowe. Zainspiruj się poniższym artykułem i użyj czarny papier i karton, by wyróżnić Twój produkt.
Wykorzystaj starożytną symbolikę czerni
Już w najstarszych cywilizacjach czerń uosabiała nieznane siły rządzące bytem i światem. Barwa czarna miała swoja odrębna symbolikę w Egipcie, gdzie była czczonym kolorem płodności i odrodzenia. W Chinach była używana w kaligrafii i sztuce, by przedstawić głębię i tajemniczość wszechświata.
Zainspiruj się starożytnym znaczeniem i zaprojektuj czarne opakowanie. Wytworzysz tajemniczą aurę wokół Twoje produktu.
Nadaj moc opakowaniu - czarny to kolor władzy
W średniowieczu barwa czarna zyskała nową symbolikę. Poprzez czarne szaty noszone przez duchownych i rodziny królewskie, zaczęła być kojarzona z władzą i autorytetem.
Tak jak bogaci i potężni pokazywali swój status i dominację ubierając się na czarno, tak i Ty możesz dodać znaczenia Twojemu produktowi „ubierając” go w czarne opakowanie. Czarny karton i papier barwiony w masie idealnie się do tego nadają.
https://panta.com.pl/22-papiery-kolorowe?q=Marka-Novia
Zaprojektuj czarne wzorniki - dodasz sznytu i elegancji
W czasach współczesnych, w kulturach zachodnich czerń kojarzona jest z formalnością i dostojeństwem. Nie przypadkiem na oficjalnych ceremoniach dominują smokingi, fraki i czarne suknie. Czarny kolor w modzie reprezentuje szyk i powściągliwą elegancję.
Wykorzystaj czerń w reklamie. Katalogi i wzorniki w okładkach z czarnego kartonu podkreślą klasę prezentowanych towarów.
Czarny karton z hot-stampingiem (zwłaszcza srebro, złoto, miedź) tworzy wrażenie prestiżu i ekskluzywności.
Podkreśl osobowość produktu czarnym opakowaniem
Wiele osób wybiera czerń jako wyraz osobistego stylu i sposób na wyrażenie siebie. Czarna barwa pomoże też wydobyć charakter produktu. Czarne tło tworzy kontrast a przez to przykuwa uwagę.
Dla wielu produktów czarne opakowanie pełni też funkcję ekspozycyjną – ładnie wygląda nawet bez rozpakowania. Widać to szczególnie na modnych nagraniach unboxingu, gdzie nabywcy udostępniają swoje doświadczenia z rozpakowywaniem produktów.
Jakie produkty szczególnie dobrze prezentują się w czarnych opakowaniach
Użycie czarnego papieru lub kartonu na opakowanie, podnosi jego atrakcyjność, zarówno wizualnie jak i marketingowo. W szczególności widoczne jest to dla takich grup towarów jak:
Kosmetyki i perfumy
-
Niszowe zapachy i perfumy unisex
-
Kremy anti-aging i serum
-
Luksusowe mydła, olejki, produkty SPA
-
Zestawy prezentowe do pielęgnacji
Biżuteria i zegarki
-
Zegarki mechaniczne, smartwatche, zegarki sportowe
-
Pierścionki, bransoletki
-
komplety typu kolczyki + naszyjnik
Alkohole premium
-
Wina klasy Grand Cru
-
Single malt whisky, bourbon, rum
-
Luksusowe giny i likiery
Moda i dodatki
-
Skórzane portfele, paski, rękawiczki
-
Buty (np. oxfordy, loafersy)
-
Ekskluzywne okulary przeciwsłoneczne
-
Bielizna
-
Odzież marek high-end
Artykuły do domu
-
Świece zapachowe i inne produkty “home fragrance”
-
Ceramika artystyczna
-
Zestaw noży
-
Komplety sztućców
-
Akcesoria SMART
Technologia premium
-
Smartfony limitowane
-
Słuchawki audiofilskie
-
Akcesoria klasy business
-
Gadżety lifestyle
Podsumowanie: czarne opakowanie ma moc
Czarny kolor jest coraz cześciej używany jest w nowoczesnym projektowaniu. Wykorzystuje się jego symbolikę i wrażenie tajemniczości jakie wywołuje. Kojarzony z władzą, luksusem i elegancją nadaje każdemu opakowaniu ekspresji, pomagając wyróżnić się na rynku. Szczególnie przydatny jest czarny papier barwiony w masie; wytrzymały na składanie, o dobrej sztywności i wysokiej odporności na pękanie.
https://panta.com.pl/okleiny-papierowe/3580-geltex-115-g-m2-absolute-black-3005-liso-molet-ls-.html
https://panta.com.pl/papiery-ozdobne/3752-lessebo-texture-linen-165-9099-pitch-black-120-g-m2-.html