Kolor czarny od wieków fascynuje ludzką wyobraźnię, wywołuje emocje i skojarzenia kulturowe. Zainspiruj się poniższym artykułem i użyj czarny papier i karton, by wyróżnić Twój produkt.

Wykorzystaj starożytną symbolikę czerni

Już w najstarszych cywilizacjach czerń uosabiała nieznane siły rządzące bytem i światem. Barwa czarna miała swoja odrębna symbolikę w Egipcie, gdzie była czczonym kolorem płodności i odrodzenia. W Chinach była używana w kaligrafii i sztuce, by przedstawić głębię i tajemniczość wszechświata.

Zainspiruj się starożytnym znaczeniem i zaprojektuj czarne opakowanie. Wytworzysz tajemniczą aurę wokół Twoje produktu.

Nadaj moc opakowaniu - czarny to kolor władzy

W średniowieczu barwa czarna zyskała nową symbolikę. Poprzez czarne szaty noszone przez duchownych i rodziny królewskie, zaczęła być kojarzona z władzą i autorytetem.

Tak jak bogaci i potężni pokazywali swój status i dominację ubierając się na czarno, tak i Ty możesz dodać znaczenia Twojemu produktowi „ubierając” go w czarne opakowanie. Czarny karton i papier barwiony w masie idealnie się do tego nadają.

https://panta.com.pl/22-papiery-kolorowe?q=Marka-Novia

Zaprojektuj czarne wzorniki - dodasz sznytu i elegancji

W czasach współczesnych, w kulturach zachodnich czerń kojarzona jest z formalnością i dostojeństwem. Nie przypadkiem na oficjalnych ceremoniach dominują smokingi, fraki i czarne suknie. Czarny kolor w modzie reprezentuje szyk i powściągliwą elegancję.

Wykorzystaj czerń w reklamie. Katalogi i wzorniki w okładkach z czarnego kartonu podkreślą klasę prezentowanych towarów.

Czarny karton z hot-stampingiem (zwłaszcza srebro, złoto, miedź) tworzy wrażenie prestiżu i ekskluzywności.

Podkreśl osobowość produktu czarnym opakowaniem

Wiele osób wybiera czerń jako wyraz osobistego stylu i sposób na wyrażenie siebie. Czarna barwa pomoże też wydobyć charakter produktu. Czarne tło tworzy kontrast a przez to przykuwa uwagę.

Dla wielu produktów czarne opakowanie pełni też funkcję ekspozycyjną – ładnie wygląda nawet bez rozpakowania. Widać to szczególnie na modnych nagraniach unboxingu, gdzie nabywcy udostępniają swoje doświadczenia z rozpakowywaniem produktów.

Jakie produkty szczególnie dobrze prezentują się w czarnych opakowaniach

Użycie czarnego papieru lub kartonu na opakowanie, podnosi jego atrakcyjność, zarówno wizualnie jak i marketingowo. W szczególności widoczne jest to dla takich grup towarów jak:

Kosmetyki i perfumy

  • Niszowe zapachy i perfumy unisex

  • Kremy anti-aging i serum

  • Luksusowe mydła, olejki, produkty SPA

  • Zestawy prezentowe do pielęgnacji

Biżuteria i zegarki

  • Zegarki mechaniczne, smartwatche, zegarki sportowe

  • Pierścionki, bransoletki

  • komplety typu kolczyki + naszyjnik

Alkohole premium

  • Wina klasy Grand Cru

  • Single malt whisky, bourbon, rum

  • Luksusowe giny i likiery

Moda i dodatki

  • Skórzane portfele, paski, rękawiczki

  • Buty (np. oxfordy, loafersy)

  • Ekskluzywne okulary przeciwsłoneczne

  • Bielizna

  • Odzież marek high-end

Artykuły do domu

  • Świece zapachowe i inne produkty “home fragrance”

  • Ceramika artystyczna

  • Zestaw noży

  • Komplety sztućców

  • Akcesoria SMART

Technologia premium

  • Smartfony limitowane

  • Słuchawki audiofilskie

  • Akcesoria klasy business

  • Gadżety lifestyle



Podsumowanie: czarne opakowanie ma moc

Czarny kolor jest coraz cześciej używany jest w nowoczesnym projektowaniu. Wykorzystuje się jego symbolikę i wrażenie tajemniczości jakie wywołuje. Kojarzony z władzą, luksusem i elegancją nadaje każdemu opakowaniu ekspresji, pomagając wyróżnić się na rynku. Szczególnie przydatny jest czarny papier barwiony w masie; wytrzymały na składanie, o dobrej sztywności i wysokiej odporności na pękanie.

https://panta.com.pl/okleiny-papierowe/3580-geltex-115-g-m2-absolute-black-3005-liso-molet-ls-.html

https://panta.com.pl/papiery-ozdobne/3752-lessebo-texture-linen-165-9099-pitch-black-120-g-m2-.html